Hoe een imago coach en een goede verkoopster samen kunnen zorgen voor een WOW effect!

Hoe een imago coach en een goede verkoopster samen kunnen zorgen voor een WOW effect!

Is het je al overkomen dat je geheel onverwacht thuiskomt met iets nieuws? Waarschijnlijk wel!

Vaak blijkt dit achteraf een miskoop te zijn. Je kocht iets om je beter te voelen of omdat je niets vond om aan te trekken. 

Toen ik deze week de stad introk om de nieuwe collecties te bekijken, kwam ik totaal onverwacht thuis met enkele topstukken, waaronder een oudroze manteltje! Hoe dat kon, leg ik je kort uit in deze blog. 

Ik had het geluk om die dag een goede verkoopster aan te treffen! En dan nog eentje die openstond voor mijn expertise als image consultant. Dit zorgde ervoor dat de verkoopervaring een WOW effect had, zowel op de verkoopster als op mij, de klant.  

Ik mocht die dag dus zelf ervaren dat echt goede verkoopsters en imago coachen veel gemeenschappelijk hebben en samen voor die WOW-ervaring kunnen zorgen. En wel om de volgende redenen. 

  1. Ze houden van mensen: ze zijn vriendelijk en sociaal. Ze willen dat de klant straalt en tevreden is na de aankoop van de kleding. 
     
  2. Ze helpen graag. Klant is koning, altijd! Niets is hen te veel en ze zoeken vol overgave naar de gepaste outfit voor de klant. De verkoopster toonde me zeker 10 jassen alvorens ik de geschikte vond. Zelf ben ik op dat vlak ook onvermoeibaar, ik zoek tot mijn klant tevreden is met de aangeboden kleding.
     
  3. Ze hebben oog voor detail. In een geschikte outfit moeten alle (!) details kloppen. Kleuren en accessoires dienen hierop afgestemd te zijn, de pasvorm is perfect en er zijn geen zichtbare of verborgen mankementen in de outfit aanwezig. En inderdaad: mijn manteltje past perfect! Het  behoeft geen retouche en is volledig in mijn stijl, iets wat zowel ik als de verkoopster hadden opgemerkt. 
     
  4. Ze zijn kritisch. Ze laten klanten geen outfit kopen die hun minpunten in de verf zet, ook al is de kleur geweldig of is de klant ‘verliefd’ op het kledingstuk. Ze zeggen het als kledingstukken te groot, te klein of weinig flatterend zijn. Eerlijkheid duurt het langst! De verkoopster gaf toe dat ik in het roze manteltje veel meer straalde dan in het blauwe dat ik eerst paste. 
     
  5. Ze kunnen hun klant ‘lezen’. Ze kennen de persoonlijkheid en het karakter van hun klant en weten dit te vertalen naar een geschikte outfit. Ze hangen b.v. bepaalde outfits of kledingstukken opzij voor de klant, omdat ze weten dat dit 100% hun stijl is. Klanten vinden dit geweldig! De verkoopster liet me bij de mantel een sjaal passen die me geweldig stond en die tegelijk ook paste bij een ander jasje dat ik onlangs kocht. En die sjaal kocht ik natuurlijk ook!
     
  6. Ze kennen de garderobe van hun klant. Ze onthouden of weten welke andere kledingstukken de klant reeds aankocht en leren hen hoe ze dit kledingstuk kunnen combineren met de rest van hun garderobe. 
     
  7. Ze zijn empathisch en nemen de opmerkingen van hun klant serieus. Aan een klant met maatje 38 die klaagt over een buikje geven ze tips om de buik te verdoezelen. Ook al vinden ze zelf misschien dat het allemaal nogal meevalt met die buik van de klant.
     
  8. Ze durven de klant uit zijn comfortzone halen. Bepaalde klanten hebben net dat extra ‘zetje’ nodig om eens iets anders te proberen. Anders spelen ze te vaak op ‘safe’ en wordt hun garderobe saai. Ze houden wel rekening met de financiële middelen van de klant en verleiden hem niet tot impulsaankopen waar hij later gegarandeerd spijt van zal hebben. De verkoopster drong niet aan op de aankoop van het manteltje, maar ze hing het even opzij om me over de aankoop te laten nadenken.
    Toen ik naderhand terugkeerde om de mantel effectief te kopen, waren we allebei ‘happy’! Dit doe ik ook als ik met klanten ga shoppen: als ze ergens over twijfelen, krijgen ze steeds ‘bedenktijd’ en dat werkt, elke keer. Zo vermijden we miskopen.
     
  9. Ze zijn eerlijk. Als er niets hangt dat bij de klant past, dan zeggen ze dit ook. Ook al verkopen ze dan niets. De verkoopster probeerde me geen andere goedkopere jas aan te bieden om toch maar te verkopen, Ze respecteerde mijn keuze om nog even na te denken, met het risico dat ik niet zou terugkeren…
     
  10. Ze zijn integer. Coaches en verkoopsters kennen bepaalde geheimen van hun klanten maar ze vertellen die natuurlijk nooit door! 

Kortom, het feit dat ik vorige week geholpen werd door een topverkoopster, zorgde ervoor dat ik mijn garderobe kon aanvullen met 3 nieuwe basisstukken, niet slecht als je bedenkt dat ik slechts 1.5u gewinkeld. 

En dat kan jij ook ervaren! 

Wil je weten hoe het voelt om geholpen te worden door een goede verkoopster en een imago coach? Tijdens een VIP-dag ga ik samen met een team ervaren verkoopsters op zoek naar jouw ideale outfits!

Of wil je van jouw verkoopsters ook topverkoopsters maken? Via gespecialiseerde opleiding en coaching van je verkoopteam zal jouw omzet verdubbelen en krijg je gegarandeerd meer tevreden klanten! Contacteer ons voor meer info hierover. 

Op jouw succes!
Annemie
 

Wat is een imago coach niet?

Wat is een imago coach niet?

Dit is de tweede blog in een reeks van 3 over het beroep ‘imago coach’. Het is immers moeilijk om uit te leggen wat je beroep precies inhoudt als er nauwelijks bekende voorbeelden te vinden zijn. Iedereen weet heel goed wat een bakker, slager, boekhouder, dokter, enz… doet: je kan je voorstellen wat het beroep precies inhoudt en wat het nut is van dit beroep. Er is dan ook niemand die de meerwaarde van een piloot, loodgieter, leraar, politie-agent of kapster gaat ontkennen. Iedereen doet immers af en toe beroep op hun diensten. 

Iets moeilijker ligt het al met de diensten van een psycholoog, copywriter, financieel adviseur, vastgoedconsulent, wedding planner enz… Er zullen altijd mensen zijn die liever zelf hun geld beleggen, hun huis verkopen of verhuren, hun trouwfeest organiseren, hun eigen teksten schrijven of bij echtscheidingen en andere trauma’s ervoor kiezen om uit te huilen bij vrienden of familie. Toch denk ik dat iedereen inmiddels overtuigd is van de capaciteiten van een schoonheidsspecialist, vastgoedspecialist of beleggingsspecialist?

Ik mag er gewoonweg niet aan denken dat ik al die zaken zelf zou moeten doen, laat staan dat ik er ‘specialist’ in ben.

Ik ben dan ook super dankbaar dat er een loodgieter is waarop ik beroep kan doen als de verwarming lekt, ook al heb ik een ingenieur als echtgenoot. Met alle respect, maar enkele weken geleden deed ‘mijn ingenieur’ er drie uur over om een nieuwe kraan te installeren. Een doorsnee loodgieter kan dit doorgaans toch net iets sneller!

Waarom ga ik hier nu allemaal op in? Het valt me op dat ik elke keer weer opnieuw dien uit te leggen wat mijn beroep precies inhoudt en wat de meerwaarde is van een imago coach. De meeste mensen weten het echt niet! Ze kennen ook geen andere imago coaches en hebben hier dus nog nooit over gehoord. In het beste geval vergelijken ze mij met Jani of Lien De Gol. De hemel zij dank dat die af en toe op TV verschijnen…

En ok, er zijn wel wat overeenkomsten tussen hen en mij: ik ga ook shoppen met mijn klanten, ik restyle hen en help hen met het samenstellen van een nieuwe garderobe. Maar er zijn nog veel meer verschillen! En dan schrikken de mensen soms.

Oh ja, wat doe jij dan anders? Bijna alles antwoord ik dan. 

Je verwacht toch ook niet dat alle koks koken zoals Sergio Herman of Jeroen Meus? In tegenstelling tot mijn TV- collega’s heb ik nooit, maar dan ook NOOIT de intentie om mijn klanten belachelijk te maken. Of om ze te restylen zodat ze zichzelf amper herkennen. Pas op, Jani doet zijn job goed hé! Ik ben waarschijnlijk zijn grootste fan. Elke keer weer ben ik gecharmeerd door zijn aanpak en resultaat. En het is goede TV, met veel emoties, een lach en een traan. Maar vergeet niet dat hij de ‘zwaarste gevallen’ moet aanpakken, op TV wordt immers alles uitvergroot. 

Men laat Jani en zijn team b.v. los op mensen die uit zichzelf nooit klant zouden worden bij mij. Deze kandidaten worden voor het programma opgegeven door partners, goede vrienden of familie. De metamorfose is dan ook fenomenaal. Toch vrees ik dat een aantal van hen na verloop van tijd weer hervalt in zijn oude gewoonten, ondanks de zware inspanningen van Jani, Lien en hun team van kappers, stylisten en visagisten. 

Mijn publiek of ideale klant is dus zeker niet de doorsnee man of vrouw die opdraaft in dit soort TV-programma’s.

Ik wil mensen helpen met hun uiterlijk en imago die zelf tot het besef zijn gekomen dat ze meer kunnen en willen bereiken in dit leven. En die bereid zijn om hiervoor in zichzelf en in hun garderobe te investeren. 

En nu maak ik de vergelijking met de schoonheidsspecialiste. Het zijn toch ook niet enkel de mensen met zware huidproblemen of acné die baat hebben bij een maandelijkse gelaatsverzorging? De vrouwen die ik ken gaan vooral langs om problemen te voorkomen (rimpels) en omdat ze graag investeren in hun uiterlijk en zichzelf.   

Met een imago coach is het al net zo. Daarom zou best ‘iedereen’ minstens 1 keer in zijn of haar leven beroep doen op de diensten van een imago coach. Elke persoon heeft baat bij professionele feedback over zijn of haar imago. Bepaalde mensen hebben een aangeboren talent voor kleding en stijl, maar ook zij zullen na een persoonlijke imago coaching minder fouten maken en nog meer voldoening kunnen halen uit hun uiterlijke presentatie!

Het is een beetje zoals met een personal coach of diëtiste. Heb je die echt nodig om 10 kg af te vallen? In theorie niet, maar in de praktijk vaak wel! De meeste mensen weten perfect wat ze moeten doen om af te vallen. Waarom lukt het dan niet? Omdat iedereen baat heeft bij persoonlijke feedback en professionele begeleiding. Een ‘afvalspecialist’ weet uit ervaring (!)hoe ze elke klant best aanpakt: de ene moet minder koolhydraten eten, een andere moet net ‘meer’ eten om zijn verbranding te stimuleren en er zijn er ook die gewoon te weinig drinken of wat meer moeten bewegen. 

Om jullie een voorbeeld te geven: al 5 jaar probeer ik op eigen houtje af te vallen. Ik kookte volgens de principes van Pascale Naessens, at weinig suikers, kocht vorig jaar alle boeken van Sandra Bekkari enz… Zonder resultaat!  Nu ga ik sinds een paar maanden bij de diëtiste en lukt het plots wel. Ook al deed ik al die jaren heel veel goed, sportte ik mij te pletter en at ik zeer gezond, toch maakte ik een paar cruciale fouten die ervoor zorgden dat ik geen gram afviel. 

En zo is het ook met je uiterlijk en imago. Je doet waarschijnlijk al heel veel juist, maar het grote ‘succes’ of aha-moment blijft uit. Misschien maak jij ook wel een paar grote fouten? Of misschien ben je je nog niet bewust van het belang van je uiterlijke verschijning? 

Daarvoor dient een coach, om je bewust te maken van je fouten en van je capaciteiten.

Ik geef jullie nog een ander voorbeeld om dit te illustreren. Tot voor enkele jaren wist ik b.v. niet dat er loopbaancoachen bestonden. Tot iemand mij adviseerde om toch maar eens bij een loopbaancoach langs te gaan. Dat was de beste raad die ik ooit kreeg! Tijdens dit coaching traject kwam ik erachter dat ik telkens opnieuw dezelfde fout had gemaakt tijdens mijn carrière. Daarnaast leerde ik mijn waarden en competenties kennen en werd duidelijk dat ik niet alleen een coach en trainer maar ook een echte ‘ondernemer’ was. Dankzij de coaching maakte ik van mijn bijberoep mijn hoofdberoep, verbeterde mijn gezondheid zienderogen en maakte ik bewustere keuze. 

Weinig mensen zijn zich ten volle bewust van de meerwaarde en het belang van een imago coach. En eigenlijk is dat wel een beetje raar, want onze maatschappij wordt met de dag visueler waardoor uiterlijk en persoonlijke presentatie nu nog belangrijker worden. Zelfs radio-presentatrices komen tegenwoordig elke dag op TV. Tot een paar jaar geleden durfden de Madammen van Radio 2 nog zonder make-up in de studio verschijnen. Maar ook daar is intussen verandering in gekomen…

Tot mijn verbazing doen mensen wel al vaak een beroep op een plastisch chirurg. De gemiddelde schoonheidsoperatie is echter veel duurder, gevaarlijker en minder duurzaam en effectief dan een imago coaching traject! Door het dragen van de juiste kleuren vervagen rimpels vanzelf. Kleding kan elk figuur er goed laten uitzien en het ontwikkelen van je eigen kledingstijl zorgt voor uitstraling en zelfvertrouwen. 

Kortom, iedereen heeft baat bij het professionele advies van een imago coach want imago coaching zorgt ervoor dat je ‘beste ik naar voren komt, op elk moment van je leven!’
Wat houd jou momenteel nog tegen om het advies in te winnen van een imago coach? Aarzel niet, grijp deze kans en kom langs voor een vrijblijvende imagoscan waarin we nagaan hoe het gesteld is met jouw uiterlijke presentatie en imago. 

Op jouw succes!
Annemie
 

Over het verschil tussen een verkoopster, een imago consulent en een ‘imago coach’

Over het verschil tussen een verkoopster, een imago consulent en een ‘imago coach’

Het is bijna vakantie en ik besef dat ik meer moe ben dan ik dacht. Niet alleen van hard werken, maar ook omdat ik telkens opnieuw dien uit te leggen wat nu precies mijn beroep is. De meeste mensen weten dat immers niet. 

Ik ben imago coach, maar wat is dat eigenlijk? Wat is het verschil tussen een imago consulent, een stylist en een imago coach? Waarom zou je hier beroep op doen? Er bestaan toch genoeg verkoopsters die je kunnen helpen met je outfit? 

Ik geef het toe, het wordt er in onze huidige maatschappij niet simpeler op. Er komen elke dag beroepen bij of ze krijgen een andere benaming. Gelukkig weten veel mensen intussen dat de ‘cleaning manager’ gewoon een ander woord is voor ‘poetsvrouw’. En het verschil tussen een personal assistant en een personal coach kennen de meeste mensen ook. De personal assistant (soms ook nog ‘secretaresse’ genoemd) helpt je om iets te verwezenlijken. Hij of zij doet dat door je te helpen (assisteren) bij het voltooien van een bepaalde taak of door die taak voor jou te doen. Je geeft de assistent een opdracht en die voert die taak vervolgens uit voor jou. 

De personal coach gaat niet echt een taak van je overnemen of verlichten, hij gaat er wel op toezien dat je zelf je doel behaalt en zal jou daarin vooral ondersteunen. Een personal coach kan ervoor zorgen dat je 10 kg afvalt door je uit te dagen om te sporten en je voedingsgewoonten aan te passen. Of hij kan je motiveren om de marathon te lopen: hij zal jou daartoe voorzien van trainingsschema’s, voedingsadvies enz… maar de coach gaat geen 10 km van de marathon overnemen van jou. Die marathon, die loop je zelf!

In deze blog wil ik daarom ook even ingaan op enkele belangrijke verschillen tussen een ‘verkoopster of verkoop assistent’, een ‘imago consulent’ en een ‘imagocoach’ en de meerwaarde van een imago coach voor je persoonlijk en zakelijk succes. 

Wat is de taak van een verkoopster of verkoop assistent?

De belangrijkste taak van een verkoop assistent is ‘verkopen’. Als je in de winkel op zoek bent naar b.v. een jurkje, dan zal de verkoopster dat voor jou vinden. Zij zorgt ervoor dat je naar huis gaat met een nieuwe jurk. Waarschijnlijk in de juiste maat, misschien zelfs met een jasje of accessoire erop. Maar de jurk zal dus niet noodzakelijk in jouw stijl zijn en misschien ook niet in je beste kleur. Daar zijn de meeste verkoopsters niet mee bezig, ze willen jou vooral die jurk verkopen! Daarom vragen ze b.v. ook niet of je al een gelijkaardige jurk in je kast hebt hangen. En wanneer ze jou adviseert om er een bepaald jasje bij te kopen, weet ze ook niet of dit wel echt jouw stijl is. Ze gaat vooral af op haar gevoel en persoonlijke smaak.  Het gevolg hiervan is dat je als klant op die manier vaak miskopen begaat, zeker als de smaak en stijl  van de verkoopster heel verschillend is van de jouwe. 

Mijn klanten zijn daarom soms teleurgesteld in verkoopsters, maar dan leg ik uit dat niet alle verkoopsters beschikken over consultancy of coaching skills! Heel veel verkoopsters munten wel uit in uitvoerende taken en zullen vriendelijk en met zorg de winkel netjes houden, de kassa beheren, klanten opvangen, retouches voorbereiden en kleding in de juiste maat en pasvorm aanbieden.

Hoe kan een imago consulent je helpen?

Als mensen al te vaak miskopen hebben begaan, beslissen ze op een bepaald moment om het advies in te winnen van een professional en dan komen ze doorgaans eerst terecht bij een kleur, stijl en imago ‘consulent’. 

Een doorsnee imagoconsulent heeft een professionele opleiding kleur, stijl en imago analyse achter de rug en zal je kunnen adviseren over welke kleuren en stijlen nu best bij je passen. Tijdens een analyse (meestal 2 tot 3u) zal ze nagaan welke kleuren je best staan en wat precies jouw stijl is. Je zal een kleur-en stijlpaspoort meekrijgen waarmee je als klant zelf aan de slag kan!

Voor heel wat mensen is zo een kleur-en stijlconsult een hele verademing. Eindelijk begrijpen ze waarom shoppen vaak zo moeilijk was en waarom ze zoveel fouten hebben gemaakt in het verleden.   

Jammer genoeg hervallen mensen een tijdje na dit advies toch weer in hetzelfde patroon: we zijn immers allemaal gewoontedieren en zonder extra begeleiding is het heel moeilijk om een bepaald patroon te doorbreken. 

Na 6 jaar te hebben gewerkt als ‘imagoconsulente’ was ik hierover vaak gefrustreerd. Ook al deed ik nog zo hard mijn best, sommige klanten hervielen na een paar jaar weer in hun oude vertrouwde gewoonten. En dat is heel normaal! Als je weet dat het gemiddeld 6 maanden duurt vooraleer oude gewoonten vervangen zijn door nieuwe, dan begrijp je dat er dus veel meer dan 4u over gaat vooraleer iemand zijn kledingstijl echt kan aanpassen. 

Ik had inmiddels ook ondervonden dat mijn meest succesvolle klanten ooit hadden gekozen voor het meest uitgebreide advies! En ik besloot het voortaan anders aan te pakken…

Daarom evolueerde ik van imago consulent naar imago coach

Om mijn klanten enkel nog te ‘coachen’ en niet meer vrijblijvend te adviseren, schoolde ik mezelf bij tot ‘coach’. Voortaan zou ik hen enkel nog op een professionele manier aanzetten tot ‘echte’ verandering. 

En dat is dus het grote verschil tussen een imago ‘consulent’ en een imago ‘coach’.  Een goede coach zorgt ervoor dat de klant het zelf kan, liefst zo snel mogelijk maar op zijn eigen tempo. Hij volgt zijn klant op en staat hem bij gedurende een aantal maanden, tot de verandering een ‘feit’ is en weinig moeite kost. 

Dat is trouwens ook wat mijn loopcoach deed toen ik trainde voor de 5 km. Drie keer per week kon ik beroep doen op zijn expertise en ervaring: hij stond me bij toen ik eventjes herviel door een blessure, maar zorgde ervoor dat ik na 6 maanden succesvol de 5 km kon uitlopen. Tijdens de wedstrijd ging het lopen vrij moeiteloos, ik vond het zelfs ‘fun’ en bleef nadien regelmatig lopen. Ook als ik maanden niet loop, kan ik vrij snel de draad weer oppikken, want die 5 km zitten er a.h.w. ‘ingebakken’. En dat geldt ook voor blijvend afvallen, een kort maar krachtig dieet werkt niet! Het aanpakken van je leef-en eetgewoonten wel. 

Eigenlijk geldt dit voor alles. Ook voor shoppen! Vooraleer ze langskomen, hebben klanten vaak een hekel aan shoppen, voor sommigen was dit zelfs de hel. Maar eens ze echt weten wat bij hen past, wordt shoppen leuk: ze kunnen doelgericht en snel shoppen, met resultaat!

Hoe verloopt een imago coaching traject?

Vooreerst volgen we de klant minstens 6 maanden persoonlijk op. Eerst lossen we zo snel mogelijk hun imago en garderobe problemen op en leren hen hoe ze het beter kunnen doen. Tijdens deze transformatie staan we hen regelmatig bij via mail, telefoon en skype, zodat ze hun foutjes kunnen bijsturen. Maar we gaan nog een stapje verder: tijdens de innerlijke coaching sessies, triggeren we immers ook hun intrinsieke motivatie zodat ze nooit meer hervallen in hun oude gewoontes. Automatisch krijgen ze veel meer zelfvertrouwen en succes op alle vlakken van hun leven. En dan begint het pas echt! Er is no way back: eens ze de smaak echt te pakken hebben, willen ze meer!

Het is zoals met de 5 km lopen: sommigen willen hierna 10 km lopen of trainen zelfs voor een marathon, afhankelijk van hun persoonlijkheid en de hoeveelheid tijd, geld en energie die ze hieraan willen besteden. Onze allerbeste en meest succesvolle klanten evolueren mee met ons bedrijf: ze blijven de blogs lezen en passen onze tips toe. Ze worden ze onze ambassadeurs en soms zelfs vrienden. En in het allerbeste geval leren wij zo natuurlijk ook van hen! 

Benieuwd naar wat een imago coaching  voor jou kan betekenen? Lees dan zeker het gratis e-book ‘Imago coaching’.  Je kan het hier downloaden. Heb je eerder behoefte aan enkele concrete tips? Like dan onze Facebook pagina of connecteer met mij op Linkedin

Op jouw succes! 

Annemie


 

The sky is the limit

The sky is the limit

Soms vragen mensen me wat nu het echte voordeel is van een imago coaching of advies?

Want het uiterlijk is toch oppervlakkig, wat echt telt, zijn toch je persoonlijkheid en je prestaties?

‘Heb je een uurtje de tijd’,  zeg ik dan meestal. Imago coaching is zeker niet oppervlakkig, het gaat over veel meer dan je kleding, ook je lichaamstaal, uitstraling en taal worden aangepakt. Natuurlijk komen jouw persoonlijkheid en prestaties ook aan bod! Het gaat hem allemaal hierom :  ‘straalt jouw uiterlijk uit wie je echt bent en wat je allemaal kunt’?  

De uiteindelijk voordelen van imago coaching zijn dan ook eindeloos: 

  • Je durft zeggen waar je voor staat.
  • Je bent niet meer onzeker over je kledingstijl.
  • Je het meer zelfvertrouwen.
  • Je trekt je ideale klanten aan.
  • Je wordt eindelijk serieus genomen.
  • Je krijgt sneller promotie of opslag op je werk.
  • Je krijgt meer respect van je baas, collega’s, familie en vrienden.
  • Je durft grenzen te stellen en neen te zeggen tegen dingen of personen die je niet leuk vindt omdat je weet dat je wel een andere (betere) kans krijgt. 
  • Je kan je voor elke gelegenheid kleden en hebt niet meer telkens de hulp nodig van je vrouw, vriendin of verkoopster.
  • Je wint tijd, want je kan nu efficiënter shoppen.
  • Je wint geld want time is money, zeker voor ondernemers en drukbezette professionals.
  • Je wordt kortom meer zichtbaar, zowel op je werk als privé.
  • Je straalt omdat je goed in je vel zit en dat heeft effect op de mensen rondom jou:  ze willen heel graag je partner, klant, vriend worden. 

En zo kan ik nog wel even doorgaan…

Ja maar geef nu eens een concreet voorbeeld zeggen ze dan. 

Dan vertel ik hen met plezier over enkele van mijn klanten. Bijvoorbeeld over de zaakvoerster die na borstkanker en gewichtsverlies niet alleen zichzelf maar ook haar kledingstijl was kwijt geraakt en die ik na elke sessie meer zag stralen. Of over de ambtenaar die plots haar ideale job kreeg aangeboden en uiteindelijk zelfs moest kiezen tussen twee topfuncties. Of over de vrouwelijke manager in een Japans mannenbastion die na slechts enkele sessies bij mij eindelijk de lang gevraagde opslag kreeg. Of over de advocaat die binnenkort waarschijnlijk eigenaar wordt van het kantoor van zijn voormalige ‘patron’. Of over de zaakvoerder die enkele maanden geleden dacht uit zijn bedrijf te stappen maar die na een paar coaching sessies besloot om het bedrijf net meer te gaan uitbouwen…

Het grappige is dat deze veranderingen meestal razendsnel plaatsvinden. Soms zo snel dat mijn klanten het vaak zelf niet kunnen geloven. En dat is toch super! Dat is waar ik het allemaal voor doe. Ik zie ze groeien als kool en hoe mooi is dat niet? 

De uiterlijke veranderingen lijken op het eerste gezicht misschien ‘oppervlakkig’, maar ze zorgen dat mijn klanten veel meer zelfvertrouwen krijgen. Dankzij de unieke combinatie met intense life en business coaching komen ze terecht in een opwaartse spiraal waarbij enkel ‘The sky the limit is’. 

Over 1 ding zijn mijn klanten het dan ook grondig eens: hun uiterlijk en hun persoonlijke ontwikkeling zijn voor hen zeer belangrijk geworden. Allemaal vertellen ze me, dat na jaren investeren in hun bedrijf of carrière, de imago coaching het ontbrekende stukje was van de puzzel naar ‘echt’ (blijvend) succes. 

1 voor 1 vinden ze dat investeren in jezelf, zowel in je innerlijk als in je uiterlijk, onontbeerlijk is: het bracht hen allemaal veel meer op dan ze aanvankelijk konden bedenken. Hun zelfvertrouwen nam toe en het succes kon echt niet uitblijven… 

Ik raad het dan ook iedereen aan, zelfs als je niet te klagen hebt en reeds vrij succesvol bent in je persoonlijk en zakelijk leven. Je omzet zal toenemen, je zal je ideale klant of partner aantrekken, je zal (nog) sneller je zin krijgen,  enz…  En dit alles kan je bereiken enkel door je kledingstijl aan te passen en meer aandacht te besteden aan jouw talenten en competenties. 

Dus waarop wacht je nog? Kom langs voor een vijblijvende imago scan en ontdek hoe je ‘echt’ overkomt op de mensen rondom jou. 
 

Het voordeel van lange mannen

Het voordeel van lange mannen

De man wiens uiterlijk ik ging afstemmen op zijn innerlijk was aanvankelijk niet zo ‘happy’ met zijn lengte. Als introverte persoon had hij het er heel moeilijk mee dat hij zo groot was. Om zo min mogelijk in het oog te springen, droeg hij liefst onopvallende (saaie) pakken.

Doe jij werk dat echt bij je past?

Doe jij werk dat echt bij je past?

Soms vragen mensen me hoe lang ik mijn job als imago coach al uitoefen. Officieel nu 9 jaar, maar eigenlijk al mijn hele leven. Want zolang ik me kan herinneren, ben ik bezig met kleding combineren en anderen adviseren. Mijn eerste klant was mijn kleine broer.

Waarom je best wel make-up gebruikt

Waarom je best wel make-up gebruikt

Als ik mijn vrouwelijke klanten aanraad om elke dag toch make-up te gebruiken, dan krijg ik steevast dezelfde opmerkingen:

Stel jij soms dingen uit?

Stel jij soms dingen uit?

Ze was al 3 maanden in therapie. Voor haar uitstelgedrag. Maar nu was ze er wel klaar mee.

Koop jij ook liefst zelf je eigen kerstcadeau?

Koop jij ook liefst zelf je eigen kerstcadeau?

December is cadeautjesmaand en eigenlijk vind ik dat niet zo leuk. Ik kijk vooral op tegen het zoeken naar gepaste geschenken. Ik heb hiervoor een paar oplossingen gevonden...

Klinkt jou dit bekend in de oren?

Klinkt jou dit bekend in de oren?

Het is al enkele maanden geleden dat ik hem voor het eerst ontmoette. Een jonge ambitieuze advocaat die langskwam voor een persoonlijke imago scan.

Hoe de verkeerde kleuren je 'onwel' kunnen maken

Hoe de verkeerde kleuren je 'onwel' kunnen maken

Kleuren hebben kracht. Dat weten we en dat voelen we ook.

Toen ik aan de kleurenanalyse begon bij de zakenvrouw in mijn stoel, werd ze bij het zien van bepaalde kleuren op haar schouders bijna fysiek onwel. 

De expertstatus: 50 tinten grijs...

De expertstatus: 50 tinten grijs...

Mijn man volgde vorige week een leiderschapsopleiding aan een bekende MBA school nabij Parijs en onze tienerdochter was op studiereis naar Londen.